אשכבתיה דרבי: גדולי הרבנים ואישי הציבור סופדים למרן זצ"ל

אתר קול חי 1 Comment on אשכבתיה דרבי: גדולי הרבנים ואישי הציבור סופדים למרן זצ"ל

הראשון לציון הגר"י יוסף: "אוי לה לספינה שאבד קברניטה". הגר"ד לאו: "דומעים, כואבים והמומים". נשיא המדינה ספד: "היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי"

צילום: Aharon Krohn/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נצחו אראלים את המצוקים: גדולי הרבנים ואישי ציבור סופדים למרן ראש הישיבה הגר"ש כהן זצוק"ל, שנסתלק הלילה (בין ראשון לשני) לבית עולמו לאחר שחלה בימים האחרונים.

בכי להולך: נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן זצוק"ל

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר״י יוסף: "יחד עם כל בית ישראל אבלים ורצוצים עד דכדוכה של נפש בהסתלק מאיתנו מורנו ורבנו גאון ישראל מרן ראש הישיבה צדיק בן צדיק, איש האמת, ענק המידות, מנהיג הדור, ראש ישיבת ‘פורת יוסף׳ נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן זצוק״ל אשר הנהיג אותנו עשרות בשנים, אוי לה לספינה שאבד קברניטה, אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, גדול כים שברנו, אוי מי ירפא לנו.

"למען כבוד התורה, חובה על כל אחד ואחד לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ״ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים, החזיר עטרה ליושנה והקים את יהדות ספרד מעפרה, מי יתן ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו, יבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".

הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים, כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש ישיבת פורת יוסף מרן הגאון הגדול חכם שלום כהן זכר צדיק וקדוש לברכה".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל.
‏אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

יו״ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם. הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו.

צילום: שלומי כהן

שלומי כהן

הרצוג הוסיף: "בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב: "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך".

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את הסתלקותו של גדול הדור מרן חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה אשר הנחה את דרכה של תנועת ש"ס במשך שנים, והאיר את עולם התורה בשקדנותו ולמדנותו.

"זכיתי להיכנס לביתו פעמים רבות כדי להתייעץ ולהתברך בנושאים העומדים על הפרק ולקבל את עצותיו החכמות שניתנו תמיד במאור פנים. זכיתי גם לקבל את תמיכתו במערכות הבחירות בהם התמודדתי ודמותו וזכרו לא ימושו מליבי ומלב ירושלים כולה לעולם. ציון במר תבכה, ירושלים תיתן קולה, אוי מי ייתן לנו תמורתו".

‏ח"כ אוריאל בוסו: "זו אבידה גדולה לעם ישראל, שעוד לא יודעים לכמת אותה במילים. אנחנו מרגישים את היתמות. הוא מאוד כאב כשהיו פגיעות בעולם התורני. תמיד הוא היה אומר לנו שכל מעשינו יהיו לשם שמיים".

שר הביטחון בני גנץ: ‏"נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים. צער עמוק על מותו של חכם שלום כהן זצוק״ל, נשיא מועצת חכמי התורה. משתתף יחד עם כל אזרחי ישראל בצער משפחתו, אוהביו ומאמיניו. כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "אבל כבד עוטף את העם היהודי, בארץ-הקודש ובתפוצות, עם היוודע דבר הבשורה המרה והקשה על פטירתו של ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה חכם חיים שלום כהן שהיה סמל ומופת לגאונות בתורה לצד חיי ענווה וצניעות. הרב יחסר לכולנו, עוד אבידה גדולה לדור שלנו. וכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'".

מסע הלווית מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל יצא מישיבת 'פורת יוסף' בגאולה בשעה 2 בצהריים לבית החיים סנהדריה שם ייטמן ליד רעייתו הרבנית יעל ע"ה.

כאן בקול חי, נשדר גל פתוח עד לאחר תום הלוויה בבית העלמין סנהדריה בירושלים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אי נא לנו כי חטאנו